reklama

Privatizácia polície pre 80 centov

Pred časom sa mi podarilo smerom do Devínskej Novej Vsi zraziť sviňu. Na ceste nebola krajnica, tak som auto odstavila asi 2 kilometre ďalej, na zastávke autobusu. Z nárazu som bola trochu vyľakaná a prvá vec, ktorá mi napadla, bolo zavolať policajtov. Vytočila som číslo a prívetivý hlas mi povedal, že prídu hneď, nech počkám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Čakám, čakám... po polhodine som sa upokojila natoľko, že som si pustila rádio. Po ďalšej polhodine som si začala nadávať, načo som policajtov vlastne volala, sviňu už nevzkriesim, škodu na aute nenapravím... Po ďalšej polhodine som už chcela z miesta činu zbabelo utiecť, keď konečne prišli policajti. Prvá otázka bola: kde je sviňa? Nuž, mŕtva, niekde odpočíva, odpovedala som slušne. Policajti mi hneď prísne vynadali, že z miesta dopravnej nehody sa nikdy nesmiem pohnúť, aj keď sa jedná o sviňu. „Tú sviňu musíme nájsť,“ dodali. S blikajúcou policajnou hliadkou sme brázdili vozovku z jednej strany na druhú a hľadali sviňu. „Čo ak tú sviňu nenájdem? Nielenže mi roztrepala auto, ale aj zmizla!“ Hromžila som v duchu. Nakoniec sme sviňu našli v priekope. Policajt ma upozornil, nech nevyliezam z auta, najskôr treba zistiť, či je sviňa naozaj mŕtva. Opatrne hádzali do nej kamienky a po desiatich minútach kameňovania skonštatovali, že sviňa je naozaj mŕtva, nech vyjdem von z auta a spíšeme zápis. Ďalšiu hodinu trvalo, kým sme zápis o svini spísali, a kým prišiel pre sviňu nejaký chlap na terénnom aute – pravdepodobne poľovník. Požiadal nás, aby sme sviňu pomohli naložiť do auta. Pobúrilo ma to - sviňu som mu zabila, ešte ju musím aj nakladať. Nakoniec poľovník uznal, že bude stačiť, keď pomôžu dvaja statní policajti. Policajti si nasadili rukavice a s ochkaním, že ich sekne v krížoch, dostali sviňu napokon do kufra. Celá príhoda trvala asi 4 hodiny, keď som si na záver pýtala kópiu zápisu pre poisťovňu, dostalo sa mi odpovede, že kópiu, ani zápis nedávajú...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Donedávna som na príhodu spomínala s miernym pobavením. To, že som musela na policajtov čakať viac, ako hodinu, som vždy prešla mávnutím ruky a s pochopením som si hovorila: „chudáci, majú toľko roboty, toľko nehôd, tá moja sviňa skutočne nebola naliehavá...“ Veselá spomienka ma však prešla, keď som minule zaparkovala auto v Starom meste v Bratislave. Keďže som nemala parkovaciu kartu, vybrala som sa hľadať predajcu. Našla som ho, kúpila som si zo desať parkovacích kariet po 80 centov a vybrala sa naspäť k autu. Celá operácia trvala asi štyri minúty. Za tieto štyri minúty stihla prísť k môjmu autu nielen Bratislavská parkovacia služba (BPS), ale aj polícia, ktorá mi už dokonca založila papuču. Zúfalo som mávala kartičkami, vysvetľovala, že som si len odskočila kúpiť parkovacie karty, volala za svedkov ľudí stojacich na zastávke, ktorí ma videli parkovať... Policajti mali na všetko stručnú odpoveď: však parkovacia karta sa dá kúpiť aj cez mobil. A keby som nemala mobil? Vraj aby som nebola smiešna... Nakoniec mi papuču zložili, ale o to vôbec nejde...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nehnevá ma, že policajti zasahujú rýchlosťou blesku. Tak by to malo byť. Hnevá ma však, že takto zasahujú v prípade kšeftu súkromnej firmy, dokonca sa vozia vo firemnom aute Bratislavskej parkovacej služby. Ako je možné, že na expresné policajné zásahy má monopol nejaká súkromná firma, a to kvôli priestupku v hodnote 80 centov?! Aj keby sa na danom mieste parkovalo celý deň (od 8-16 hodiny), vzniknutá škoda predstavuje 6,40 EUR. Neviem si predstaviť, že by policajti takto promptne riešili, keby mi napríklad ukradli pivo v krčme. A keď vám náhodou ukradnú bicykel, tak vás polícia zväčša pošle do... domov, kúpiť si nový.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vraj veľmi výhodná dohoda medzi policajtami a Bratislavskou parkovacou službou, ktorá si takto privatizuje služby polície zatiaľ sprístupnená nie je (prečo?), ale BPS poskytuje policajtom parkovacie miesta pri Krajskom riaditeľstve Policajného zboru Bratislave. Mimochodom, keď som pred pár dňami prechádzala okolo týchto parkovacích miest, jedno z áut parkovalo v protismere. Bez papuče. Bez papuče parkujú autá na prechodoch, autá na chodníkoch, zaparkované pri fasádach domov tak, že matky s kočíkmi musia schádzať na cestu, aby ich obišli, bez papuče sa parkuje kdekoľvek okrem parkovacích miest BPS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A preto ma tie štyri svinské hodiny kvôli zrazenej svini začali tak štvať. Ja si predsa políciu platím, tak, ako každý slušný človek zo svojich daní. Aj ja chcem mať monopol na rýchle, promptné a slušné služby polície, keď ich potrebujem, či už sa jedná o svine, alebo nie.

Veronika Remisova

Veronika Remisova

Bloger 
Politik Populárny bloger
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Poslankyňa parlamentu za hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Poslankyňa miestneho zastupiteľstva Bratislava-Staré Mesto"…there is no path, paths are made by walking…" Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoBratislava - Staré MestoCestopisy a potulky

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu