Privatizácia polície – policajti za to chudáci nemôžu...

Autor: Veronika Remisova | 16.9.2014 o 9:29 | (upravené 17.9.2014 o 0:04) Karma článku: 10,48 | Prečítané:  2627x

Pred časom som sa na blogu rozčuľovala, ako si políciu sprivatizovala pre 80-centové priestupky súkromná firma a síce Bratislavská parkovacia služba (BPS). To som však nevedela, že chudáci policajti za to moc nemôžu, pretože to dostali príkazom – priamo od starostky.

Jedným z predvolebných sľubov starostky Bratislavského Starého Mesta Tatiany Rosovej bol jednoznačný záväzok zrušiť nevýhodnú zmluvu s Bratislavskou parkovacou službou, ktorá takmer 10 rokov  znepríjemňuje život nielen Bratislavčanom, ale aj cezpoľným a monopolizuje si promptné služby polície. Ako jednu z priorít pani Rosová pred voľbami uviedla, že zmluvu s BPS chce zrušiť „nielen kvôli tomu že je nemorálna a protizákonná, ale aj preto, že nás oberá o množstvo peňazí, ktoré môžu slúžiť na vytváranie alternatívnych možností parkovania v podzemí alebo aj nad zemou."

Pani starostka dala firmu skutočne na súd, no nakoniec sa spor urovnal a v zmluvnom vzťahu sa rozhodla pokračovať. A pokračovala spôsobom, ktorým je spoluzodpovedná za "privatizáciu" mestskej polície a za ďalšie naháňanie kšeftov pre túto súkromnú firmu.   

Nielenže firmu BPS súdny proces nijako nepoškodil, ale dokonca si výrazne polepšila. Pani starostka svojim rozhodnutím uložila veliteľovi Okrskovej stanice Mestskej polície BA-Staré Mesto, aby vyčlenil minimálne dvoch príslušníkov Mestskej polície, ktorí budú v plnej miere asistovať tejto súkromnej firme a bezodkladne zabezpečia odtiahnutie, fotodokumentáciu a ďalšie „služby“.  (Rozhodnutie starostky tu, Dohoda o urovnaní sporu, od str. 6 dolu tu). V rozhodnutí starostky je úsmevný najmä príkaz „bezodkladne“ , keďže mnohí z nás iste vedia, že pri iných, závažnejších činoch, na políciu musíme čakať hodiny a hodiny. Ak si políciu potrebujete zavolať okamžite, odporúčam zaparkovať na parkovacom mieste BPS, nezaplatiť 80 centov a polícia pribehne do 2 minút.  Problémom obyvateľov Starého mesta sa pravidelne venujú len 4 okrskoví policajti, na biznis súkromnej firmy sú vyčlenení  minimálne dvaja (a podľa zmluvy až 4) policajti.

Okrem príkazu starostky Mestskej polícii, pani starostka dohodila Bratislavskej parkovacej službe aj ďalšie parkovacie miesta v Starom Meste. Na moje veľké prekvapenie, keď som sa minule prešla po Poľnej ulici pri Medickej záhrade, zistila som, že tam pribudlo 12 parkovacích miest BPS. O týchto dvanásť miest sa zóna BPS rozšírila  dodatkom č. 6 z apríla 2014 a všetky miesta sú vyhradené konkrétnym nájomcom – bežného parkujúceho  by teda z nich hneď odtiahli. Navyše podľa mojej skúsenosti sú večer a cez víkend tieto parkovacie  miesta  prázdne, asi ich majú prenajaté pracovníci priľahlých firiem. Výhodnosť pre Staré Mesto: za 12 miest dostanem 1200 Eur ročne a oberiem občanov o 12 parkovacích miest. Výhodnosť pre Bratislavskú parkovaciu službu: zaplatím 1 200 EUR ročne  a obratom ruky prenajmem jedno parkovacie miesto  za 1 752 EUR (pozri cenník BPS) teda spolu dostanem 21 014 EUR. Dobrý biznis, nie? BPS miesto prenajme, dostane zaplatené, ale výdavky občana pokračujú: ak si náhodou na mieste dovolí zaparkovať niekto iný, majiteľ parkovacieho miesta volá políciu, ktorú zas platíme len my, z našich daní.

Na záver si môžeme výhodnosť zmluvy BPS porovnať s Prahou. Bratislavská parkovacia služba má v prenájme 2 474 parkovacích miest, za jedno miesto platí mestskej časti fixne 101 eur ročne + 2,25% z celkového objemu tržieb, spolu BPS zaplatí  ročne do mestskej kasy okolo 270 tisíc eur.

Mestská časť Praha 1 má asi 33 tisíc obyvateľov (Staré Mesto 41 tisíc) a občania zo zóny s plateným parkovaním platia za parkovaciu nálepku 25 eur (v Starom Meste v zóne BPS 60 eur alebo 72 eur). Mestská časť Praha 1 získa z parkovania viac ako 2 milióny eur ročne. Staré Mesto získa z parkovania okolo 270 tisíc eur ročne. Praha 1 spoplatňuje síce viac parkovacích miest, no aj pri prepočte na 1 parkovacie miesto získa o 100 % viac (239 eur na jedno parkovacie miesto). Mimochodom, aj v Prahe lamentujú, že je to strašný tunel a viacerí chytráci sa na tom pekne nabalili. Hm, stále menej ako sa nabaľujú u nás a hlavne na nás.

 

Kačička na obveselenie:

BPS je povinná pre zabezpečenie prevádzky zabezpečovať najmä tieto činnosti a služby: [...]
- vykonávať bežné letné čistenie parkovacích miest
- vykonávať bežnú údržbu parkovacích miest za účelom zabezpečenia prevádzkyschopnosti

Na včerajšej prechádzke ulicami som mala možnosť skontrolovať, ako sa BPS o tieto miesta stará. Mnohé kanálové vpuste boli upchaté a na niektorých bolo vidieť, že neboli čistené už roky. Radosť z toho mala kačička, ale my, obyvatelia už menej.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?