Argumenty Roberta Fica sú ako z manuálu pre šmejdov

Autor: Veronika Remisova | 17.4.2015 o 20:03 | (upravené 17.4.2015 o 20:52) Karma článku: 18,58 | Prečítané:  4453x

Premiér Fico tvrdí, že kvalita a platenie dodávateľom pri stavbách našich diaľnic by boli lepšie, keby sme za ich stavbu platili vyššie ceny. Pripomína to argumenty známych „šmejdov“ predávajúcich hrnce a podušky v kultúrnych domoch. Aj oni na akciách tvrdia, že predávajú najlepšie produkty na svete, preto je cena vysoká (napríklad 1 000 eur za pár hrncov) . V skutočnosti ide o haraburdy za pár eur.

Žiadna vysoká cena diaľnic nezabráni tunelovaniu stavebných firiem – príkladom je samotný Váhostav, ktorý už bol vytunelovaný aj v roku 2001, keď boli všetky zákazky prevedené do novej firmy Váhostav – SK. A tú teraz doviedol pán Široký tiež do krachu. Stačí sa pozrieť, kto je v pozadí dvoch najväčších stavebných firiem u nás a je jasné, že na ne neplatia žiadne nepísané pravidlá, iba tvrdé zákony. Okolo firmy Doprastav sa motajú schránkové firmy z Cypru a Londýna a v médiách sa v súvislosti s ním spomína Ficov osobný priateľ Výboh. Na ilustráciu uveďme, že manažér rakúskej firmy Steyr o ňom na súde vypovedal, že si od neho pýtal úplatok 18 miliónov eur. Po Váhostave sa zas potuluje pán Široký s rodinou: pred revolúciou agent ŠtB v USA, potom pomáhal Viktorovi Koženému s harvardskými fondmi – Kožený bol v Čechách za ich vytunelovanie v neprítomnosti odsúdený na 10 rokov väzenia, a Česi tvrdia, že milióny eur z lupu skončili aj v Širokého firmách na Slovensku. Vlastnícka štruktúra firmy je zapletená na Cypre a Novom Zélande, a konečnými „spoluvlastníkmi“ sú piati chlapci z Kostariky. Široký si vraj stavia sídlo na Bahamách, kde sa mimochodom pred zákonom skrýva aj Viktor Kožený. Vrana k vrane sadá :-(

Kým budú naše stavebné firmy vlastniť piati Kostaričania, kvalitu a vyplácanie dodávateľov nezabezpečia vysoké ceny. Zabezpečia to iba prísne zákonné obmedzenia špekulácii a dôsledná kontrola kvality zo strany štátu. Aby na novej diaľnici, lacnej či drahej, neboli vyjazdené koľaje už po pol roku.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?