Žiadna vysoká cena diaľnic nezabráni tunelovaniu stavebných firiem – príkladom je samotný Váhostav, ktorý už bol vytunelovaný aj v roku 2001, keď boli všetky zákazky prevedené do novej firmy Váhostav – SK. A tú teraz doviedol pán Široký tiež do krachu. Stačí sa pozrieť, kto je v pozadí dvoch najväčších stavebných firiem u nás a je jasné, že na ne neplatia žiadne nepísané pravidlá, iba tvrdé zákony. Okolo firmy Doprastav sa motajú schránkové firmy z Cypru a Londýna a v médiách sa v súvislosti s ním spomína Ficov osobný priateľ Výboh. Na ilustráciu uveďme, že manažér rakúskej firmy Steyr o ňom na súde vypovedal, že si od neho pýtal úplatok 18 miliónov eur. Po Váhostave sa zas potuluje pán Široký s rodinou: pred revolúciou agent ŠtB v USA, potom pomáhal Viktorovi Koženému s harvardskými fondmi – Kožený bol v Čechách za ich vytunelovanie v neprítomnosti odsúdený na 10 rokov väzenia, a Česi tvrdia, že milióny eur z lupu skončili aj v Širokého firmách na Slovensku. Vlastnícka štruktúra firmy je zapletená na Cypre a Novom Zélande, a konečnými „spoluvlastníkmi“ sú piati chlapci z Kostariky. Široký si vraj stavia sídlo na Bahamách, kde sa mimochodom pred zákonom skrýva aj Viktor Kožený. Vrana k vrane sadá :-(
Kým budú naše stavebné firmy vlastniť piati Kostaričania, kvalitu a vyplácanie dodávateľov nezabezpečia vysoké ceny. Zabezpečia to iba prísne zákonné obmedzenia špekulácii a dôsledná kontrola kvality zo strany štátu. Aby na novej diaľnici, lacnej či drahej, neboli vyjazdené koľaje už po pol roku.